Paieška

Po 76-ių metų pertraukos į Kauną iš Lenkijos atvyko traukinys su keleiviais

 
Publikuota: 2015-08-28

 

Rugpjūčio 27 dieną naująja „Rail Baltica" vėže į Kauną atvažiavo keleivinis traukinys iš Lenkijos. Juo atvyko Europos komisijos North Sea-Baltic koridoriaus, kurio dalis yra „Rail Balitca" geležinkelis, koordinatorė Katerina Trautman (Catherine Trautmann). Paskutinį kartą keleivinis traukinys viena vėže ir nekeičiant riedmenų pasienyje iš Lenkijos į Kauną buvo atvykęs 1939-ųjų rugpjūtį.
Koordinatorės K. Trautman tikslas – kelionės metu įvertinti Lietuvos ir Lenkijos geležinkelių infrastruktūrą, „Rail Baltica" rangos darbus Lietuvoje, perspektyvas tolimesniam projekto įgyvendinimui. Kartu su ja vyko Lenkijos, Lietuvos, Latvijos, Estijos ir Suomijos Susisiekimo ministerijų bei kitų transporto institucijų atstovai. Kelionės metu aptartas „Rail Baltica" įgyvendinimo progresas ir perspektyva realizuoti greitojo traukinio nuo Kauno iki Talino projektą.
„Rail Baltica" ruože nuo Lenkijos-Lietuvos valstybių sienos iki Kauno jau yra atlikta visi rangos darbai.

Iki Kauno pastatytas „Rail Baltica" ruožas yra krovinių vežimo koridoriaus North Sea-Baltic dalis. Sukūrus reikiamą infrastruktūrą – kelius, terminalus, logistikos centrus – bus galimybė intensyvinti linijos veiklą. Projektas leis plėsti krovinių pervežimo ir logistikos bei turizmo verslus, ekonominis gyvenimas taps intensyvesnis ne tik didžiuosiuose miestuose, bet ir regionuose. Bus sudarytos visos sąlygos integruotis į tarptautinį transporto tinklą.
Projektas jau dabar sulaukia nemažo įvairių šalių kompanijų dėmesio – juo domisi verslininkai iš Kinijos, Turkijos, Skandinavijos šalių, Vokietijos ir kitų valstybių. Apie egzistuojantį potencialą byloja ir tai, kad šiuo metu automobilių keliais Lenkijos ir Lietuvos sieną kerta apie 20 mln. tonų krovinių ir 2-3 mln. keleivių per metus. Geležinkeliais vežama tik 0,5 mln. tonų krovinių ir maždaug 15-20 tūkstančių keleivių.
AB „Lietuvos geležinkeliai" į „Rail Baltica" projektą investavo jau beveik 110 mln. eurų (apie 380 mln. litų) nuosavų lėšų. Tai sudaro apie 37 proc. visų šiuo metu į „Rail Baltica" statybas nuo Lenkijos-Lietuvos valstybių sienos iki Kauno investuotų lėšų. Viso projekto vertė siekia apie 380 mln. eurų.
 
 
Šaltinis: www.litrail.lt
 
 
 
smart foreash